Vi tilbyr følgende:

UTLEVERING til hva PostNord ansees nærmest deg. Om du ønsker et annet sted,
så skriver du det i notater når du gjør din bestilling.

LEVERING i postkassen, om vi anser pakken liten nok for det.

KLIKK & HENT i butikk. Du blir kontaktet når bestillingen er klar,
og dette tar som regel ikke lenger enn 24t (i ukedager).

Levering utenfor Norge

Per i dag sender vi varer kun til adresser i Norge. Vi sender ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Fraktbetingelser

Vi har standard fraktpris på levering av alle ordre på 89,- kroner. Du får se oversikt over totalpris og eventuelle fraktkostnader for din ordre i kassen før du betaler. Vi tilbyr fri frakt på kjøp over kr. 1500,-, men dersom du bestiller ris på over 5kg er det ekstra kostnad.

Leveringstid

Vi pakker og sender ordre fortløpende som vi mottar dem, og normalt innen første virkedag. Du kan forvente å ha din pakke hos deg innen en uke. Enkelte steder i Norge vil ha noe lengre leveringstid. Vi kan ikke garantere for postgangen med at alle varer kommer frem innen de anslåtte leveringstidene, men vi vil alltid sende dem så fort som mulig fra vår butikk etter mottatt bestilling.

Dessverre kan det hende at vi selger siste eksemplar av en vare i butikken før bestillingen din er plukket, eller at det er feil i varelageret vårt. Dersom det skjer vil vi ta kontakt via e-post, og opplyse deg om situasjonen for å slette utsolgte vare fra bestillingen. Du vil naturligvis ikke bli belastet for utsolgte varer.

Hvor blir pakken levert?

Vi benytter oss av PostNord som speditører for de fleste forsendelser. Hvis det er mulig, får du pakken levert hjem til deg i postkassen, men dette vil da være uten sporing. Dersom pakken er for stor for postkassen vil den automatisk sendes til hva PostNord ansees nærmest din angitte adresse. Du kan velge ditt PostNord utleveringssted ved å skrive det i notater når du legger inn en bestilling. Om du kontakter oss for å endre utleveringssted etter vi har sendt pakken ut så kan vi ikke endre det for deg, og da må du selv kontakte PostNord for å bytte sted.

Mangler eller feil på forsendelsen

Dersom du mangler en vare eller er feil på en forsendelse i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, vennligst ta kontakt med oss via kontaktskjemaet vårt, beskriv situasjonen og gi oss ordrenummeret det gjelder. Hvis varen er skadet under transport må du henvise til bilder av produkter som er skadet.

Når du handler varer på nett har du enda sterkere forbrukerbeskyttelse enn ved tradisjonelt kjøp over disk i butikk. Forbrukerombudet har laget en grundig oversikt over dine rettigheter på sine nettsider. Her finner du en oppsummering av dine viktigste rettigheter, generelle avtalevilkår og informasjon om leveringstid.

Vår holdbarhetsgaranti på minst 7 dager gjelder alltid hvis ikke noe annet er oppgitt, men vi har noe lavere holdbarhetsgaranti på enkelte varer. Dette er markert på produktsiden.

Dersom du opplever kort holdbarhet på en vare uten å få beskjed eller finner informasjon, er det viktig at du forteller oss om det, slik at vi kan rette det opp!

Hvordan kan jeg sjekke leveringsstatus på min ordre?

Når du legger inn en bestilling hos oss vil du få tilsendt et sporingsnummer for pakken din fra PostNord etter pakken har blitt hentet. Informasjon om din forsendelse kan fås ved å kontakte PostNords kundeservice på telefonnummer 987 09 300, eller sjekke status på deres hjemmeside www.postnord.no.

Uavhentede pakker

Det er ditt lokale PostNord utleveringssted som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning.

PostNord sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Ekstraordinære forhold

Neo Tokyo er kun ansvarlig for tap for varen dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Neo Tokyo godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Neo Tokyos kontroll, og som Neo Tokyo ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Neo Tokyo er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Neo Tokyos side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Bytting av varer

Produkter kjøpt hos Neo Tokyo kan byttes i et annet produkt med tilsvarende pris i vår butikk ved medbragt kvittering. Vi forberholder oss retten til å ikke bytte salgsvarer, og visse mat- og drikkevarer. Er du usikker så ta kontakt med oss.

Produkter som er kjøpt i vår nettbutikk kan også byttes i vår fysiske butikk.

Om du ønsker å bytte et produkt kjøpt i vår nettbutikk, men har ikke mulighet til å besøke en av våre fysiske butikker, må du benytte deg av angreretten din og deretter bestille ønsket produkt. Les mer om angrerett nedenfor.

Det er meget viktig for oss at produktet man ønsker å bytte er i tilsvarende ubrukt tilstand, og at plastikk og emballasje er uåpnet.

Tilgodelapp (kun i fysisk butikk)

Om produktet du ønsker å bytte til ikke er tilgjengelig i våre fysiske butikker, vil du få muligheten til å motta en tilgodelapp tilsvarende beløpet på produktet du ønsker å bytte.

Bruk av angrerett

Du har rett til å angre ditt kjøp fra vår nettbutikk innen 14 dager etter at du har mottatt din bestilling. Vi legger alltid med informasjon om angrerettloven sammen med ordrebekreftelsen din når du handler i vår nettbutikk.

Du må være oppmerksom på at det er spesielle bestemmelser i reglene knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel mat- og drikkevarer. Grunnet dato er dette varer som faller utenfor angreretten, og er derfor ikke mulig å returnere. Om du er usikker så ikke nøl med å kontakte oss!

Dersom du skal benytte deg av angreretten er det viktig at du ikke åpner produktemballasjen eller bryter forseglingen på varene på en måte som gjør det umulig å forsegle varen på nytt på samme måte. Forseglede varer som av grunner knyttet til helse og hygiene ikke er egnet for retur samt der forseglingen er brutt etter levering.

Merk at ved bruk av angreretten og retur av varer til Neo Tokyo er du ansvarlig for at produktet er forsvarlig innpakket under transport. Du må selv stå for fraktkostnadene som følge av at du benytter angreretten.

Utfylt angrerettskjema og forsvarlig innpakket retur sendes, innen 14 dager, til adressen nedenfor:

New Japan Trading
Karl Johans gate 7
0154 OSLO

Les mer om angrerettloven hos Forbrukertilsynet (forbrukertilsynet.no)

Reklamasjon på skadet vare

Dersom du skulle være uheldig og motta en vare med mangler eller skader, vil vi rette feilen kostnadsfritt for deg – etter beste evne. I slike tilfeller er det viktig at du tar kontakt med oss så snart du oppdager feilen.

Send en e-post til vår kundeservice, via e-postadressen webstoreorders@neo-tokyo.no og inkluder bilder av den aktuelle feilen.

Angrerett på brukt vare

Dersom en vare du har kjøpt i vår nettbutikk ikke svarer til dine forventninger ut fra produktets beskrivelse, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt.

Når brukte varer returneres, vil Neo Tokyo foreta en verdivurdering av varen, og du vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven §8, første ledd, bokstav i). Pengene vil bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.